10.9.17

Chůze jako hra

Áda se z akce Prague Barefoot Run vrátila plna dojmů ze senzomotorického chodníku od Bosé turistiky. Začala doma stavět sama trasy z nejrůznějších povrchů. Chodila po nich sama, s panenkami a později se zapojila celá fronta plyšových zvířátek, které aktivita bavila, přestože měly kožíšky plné písku. Když se nám do bytu nastěhovala už celá třetina pískoviště z balkónu, utřela jsem si nudli z právě polevující chřipky a rozhodla se, že začnu hledat nějakou vhodnou alternativu, abychom každý večer nemuseli uklízet všechno možné (hlavně zametat písek).
Plyšáci teď celí ušmudlaní stáli pro změnu frontu na pračku. Měla jsem čas, než bude zase skupina pohromadě, připravena na další dobrodružství.

Internetové inspirace je mnoho. Nejzajímavější najdete pod heslem "senzomotorický koberec" a fantazii se meze nekladou. Pinterest, rodičovská a vzdělávací fóra, skupinky na facebooku, vám nabídnou spousty podnětných obrázků, ze kterých si sami vyberete ty prvky, co se vám líbí a pak už stačí jen navštívit obchod pro kutily a můžete začít!


V sobotu jsme si udělali vycházku do nedalekého obchodu zmíněného typu, který se později ukázal jako ne úplně šťastná volba. Nejlepší "kauf" bylo pořízení koberečku, tedy v našem případě pogumované rohože, která báječně drží na plovoucí podlaze (cena za rozměr 60x80cm 129,-Kč). Pak jsem koupila ještě kroucený provázek (cca 3m) a sadu skleněných červených dekoračních kamínků. Oblázky měli, žel, jen v balení po patnácti kilech, bez možnost odvážení menšího množství. Sáhla jsem proto do domácích zdrojů a našla všelijaké zbytky od dekorování oslav a svatby. Kamínků, krystalků a perliček (korálků), jsem našla dostatek, plus několik provázků, mušlí a torz dřevěných kolíčků. Největším objevem byl svazek mořské trávy, která mi zbyla z dob, kdy jsem pletla košíky.

Potřeby:
  • rohož
  • kroucené lanko
  • provázky
  • korálky/perličky
  • skleněné kamínky
  • mušle
  • dřevěné kolíčky
  • mořská tráva
  • tavící pistole
  • náplně do tavící pistole (mám širší průměr a beru balení 10ks)
  • nůžky
  • zapalovač (na zatavení konců provázků)
  • trpělivost
  • několik hodin času
  • sprej první pomoci (při popálení tavnou hmotou)

Všechen materiál, tavící pistole, načerpané nápady, kreativita (i ta tatínkova v hlídání Ciri) a Ádiny rady ve smyslu "stačí" a "eště", daly vzniknout naší domácí "senzomotorické rohoži". Stimulace reflexních bodů na chodidlech dcerku jednoduše baví. Navíc prospívá svému zdraví. Více se můžete dočíst například zde.

Vyráběli jste doma svůj senzomotorický kobereček? Nebo se na zhotovení teprve chystáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat