10.6.15

Jak se nakupuje na sociální síti

Zmiňovala jsem se o tom, že v těhotenství mě nakupující mánie obloukem obcházely. Až nyní, kdy mám dcerku v látkovém nosítku přivázanou k tělu, vidím, co nemáme a potřebujeme doplnit. Do obchoďáku se mi s miminkem moc nechce. Neumím si představit sama sebe při kličkování mezi regály s kočárkem, a když bych jela jen se šátkem, tak při pohledu na přebalovací pulty, umístěné často na dámských záchodcích, dávám přednost přebalení „na koleni“. Začala jsem proto pátrat na internetu. Na mnoha prodejních portálech najdete „zaručeně spolehlivé“ nabídky, kdy například pošlete platbu na účet dopředu a ve finále nemáte ani kýženou věc, ani peníze. Prodejce nekomunikuje, nebo čas od času pošle zprávu s nějakou extra výmluvou, proč zboží neodeslal. Jako zákazník se nalézáte v patové situaci. Internetové bazarové obchody nejsou nijak ošetřeny (vyjma stránek Aukro.cz) a domahatelnost doložením se dělá jen velmi těžko. Profilový obchod je mnohem adresnější.

Sociální síť jako taková je neuvěřitelně mocná amorfa, která se hemží nabídkami, skupinami a více či méně spolehlivými obchodníky. Na stránce „Bazárku pro maminky a miminka“ jsem se pustila do hovorů s mnoha maminkami a reagovala na obchodní fotografie několika z nich. Fakt je, že nakupovat oblečení a doplňky pro miminko přes internet je riskantní. Fotka snese všechno a nikdy nevíte dopředu, v jakém opravdovém stavu věci dorazí a zda vůbec dříve, než vám z nich miminko vyroste. Štěstí jsem měla na hrstku poctivých. Například paní Jana Konečná nabízí prostřednictvím své prodejní skupinky „Best baby mode“ krásné kousky, za velmi zajímavou cenu. Pokaždé mi oblečení přišlo vyprané, voňavé, nažehlené a svědomitě zabalené. V několika modelech se Áda půjde fotit. Navíc je paní, na požádání, ochotna vybraný kousek přeměřit a poradit v výběrem. V obchodování je úspěšná. Podobně jako paní Erika Hanzalová, u které jsem také nakoupila, a vše bylo v naprostém pořádku. Obě mohu vřele doporučit. Některé ženy v prodeji dětského oblečení došly tak daleko, že pořádají aukce! Také jsem byla přizvána, ale neúčastním se jich. Vzbuzovat soutěž v tomto druhu obchodu je mi proti srsti.

Existují i firmy, jež inzerují například pomocí Facebooku. Zde si zřídí placenou reklamu, která se několikanásobně vrátí. Odkaz vás kliknutím přesune na stránky společnosti a můžete začít objednávat. Já například reagovala na nabídku tiskárny Oribodi.cz (www.oribodi.cz). Vytvořili mi nejen trička s potiskem dle přání, ale navíc splnili veškeré mé výmysly, co se týče objednaných body pro dceru. Velké poděkování posílám paní Aleně Bafiové, která se mnou většinu záležitostí řešila v noční emailové konverzaci s ochotou a trpělivostí. Výsledkem jsou krásné originální kousky jen pro Ádu (viz obrázek).

V rámci rodinných aktivit jsme se chystali na návštěvu přátel. Trochu jsem si před odjezdem hrála. Vedle dcerky ležící na posteli jsem rozložila čtyři varianty oblečení, se slovy: „Ádo, vyber si. Ale moc s tím neotálej, musíme brzy jet!“ V cílovém místě bude spousta lidí, tak chci, aby jí to slušelo pokaždé, když přijde nějaká „teta či strýc“ na chování.
Manžel se smíchy lámal v pase. „To myslíš vážně?“
„No jasně, má mít přece možnost volby ne? Ale musí být oblečena adekvátně počasí. Tak má čtyři varianty.“
„No, aby ti nepřišla brakovat skříň. Dej pozor.“ Smál se dál a šel balit zavazadlo pejskovi, který s námi také odjížděl.

Nyní vybírám v prodejním albu další oblečení pro dcerku, jelikož do jednoho roku věku toho moc nemáme a musím pořídit. Nakonec si říkám, že si otevřu bazar sama, protože tolik věcí, které se mi líbí, asi ani neunosíme. V parnu a dusnu jsou stejně miminka nejraději nahatá. A kdo by nebyl, že?

Žádné komentáře:

Okomentovat