1.9.15

Holky na cestách

Nejspíše jsem prožila několikadenní tvůrčí krizi. Všechno, co jsem napsala, znělo buď jak reklama na Coca-Colu, nebo mělo pachuť negativních emocí.

Nic se mi nechtělo. Ani fotit, ani psát. Nedokázala jsem se ani vykopat na pravidelnou vycházku, kterou spojuji s nákupem bezobratlých ke krmení agam. Hold byli kluci týden jen o salátu. Blížily se nejnáročnější dva týdny pomyslných prázdnin a já každé ráno s hrůzou koukala do kalendáře.

Manžel hlavně vyslovil myšlenku, že není vhodné, aby Áda ve svých pěti měsících spala mimo domácí prostředí. Převalovala jsem tento výrok v hlavě tam a zpátky a stále nenacházela negativum, které v této nadcházející události manžel spatřoval. Hlavně, první pokus o přespání jinde, než doma, skončil totálním fiaskem a cestou v jedenáct večer domů (ne, že by miminku něco chybělo). Při balení tašky na první část dovolené mi kmital pohled z dcerky na tašku a zpátky. Vyděšena premiérou velkého cestování, zabalila jsem téměř celou skříň. „Co kdyby!? A auto to uveze…“ Svůj malý batůžek s kartáčkem na zuby nepočítám…

S přihlédnutím k dalším událostem, které se zdráhám vypisovat, v sobotu ráno jsme odjeli směr Brno v naloženém autě – Áda, já a babička. Všichni ostatní nejeli. Ať už byli důvody jakékoliv, zpříjemnili jsme jejich prodloužený víkend zasíláním foto spamování například od narozeninové tabule s báječným banánovým dezertem, který prababička připravila. Uznávám, špetka škodolibosti užita byla, ale odměnou nám byly zase jiné MMS.

První delší změnu prostředí zvládla Áda na výbornou. Večerní spaní probíhalo jako obvykle, přes den se jí moc spát nechtělo. Měla neustálou potřebu být ve středu dění, vše vidět, na všechny okolo se smát. Šli jsme několikrát na procházku a potkali příbuzné. Příště bych ráda s Ádou do ZOO a na zahradu.  Měla jsem ze všeho moc hezký pocit a mrzelo mě, že odjíždíme. Vraceli jsme se v pondělí ráno, což se nakonec nezdálo být výhrou. Dvacetikilometrový úsek dálnice směrem od Brna zabralo dvacet minut. A dál se jelo krokem. Museli jsme i zastavit na kojení a přebalení na odpočívadle, vyhrazeného pro nouzové účely. I když na nás kolem plazící se tiráci divně pošilhávali, věřím, že by mi kde kdo dal za pravdu, že vzhledem k pokakané plíně, to byla situace značně nouzová. Netroufnu si vyndat miminko ze sedačky za jízdy, i když se o ní dá polemizovat. Nepovažuji takový úkon za bezpečný. Ne, že bych nedůvěřovala babičce, jakožto řidičce automobilu, ve kterém jedeme, ale nikdy nevíte, jaký šikula se přiřítí zprava. Opravdu! Auta i motorkáři se tlačili zleva i zprava. Áda si zaplakala v náručí a nakonec usnula. Snědly jsme svačinu, vypily zásobu vody na cestu, propotily trika. Domů jsme dojeli k poledni. Přišla nepopsatelná úleva po cestování.

Příští týden hurá do Krkonoš! (Ani nemusím moc vybalovat.)

Žádné komentáře:

Okomentovat