22.11.17

Ať žije dohánění!

Po nasazení dlah přišla na řadu otázka, jak se postavit k očkování u Ciri. 
Během sádrování hrozily případné otoky po vpichu očkovací látky do stehýnka. Do  zadečku se očkovat nesmí. Tudíž jsem se s paní doktorkou domluvila, že počkáme. Nyní nastal čas začít. Očkování jsem rozdělila, protože mi přišlo nebezpečné dát dvě očkování najednou, jak je v poslední době standardem. První povinnou dávku jsme dali do pravé nožky, která je co se týče stavu PEC lepší. A udělali jsme v rámci možností dobře. 

Co musím řešit nyní na pravé nožce, si nedokáži představit řešit na levé. Objevila se nejprve zarudlá mapa, která připomínala otlak. V době před aplikací očkovací látky, byla ale nožka naprosto v pořádku. Později povrch kůže začal mokvat a rozjela se vyrážka podoby vlhkého ekzému, která se odlupuje, nebo spíše drolí. Začala jsem nožku ošetřovat dvakrát denně, měnila ponožky, aby se místo udrželo v čistotě. Vše se hezky zhojilo, než přišla dávka druhého očkování. A nastartováno bylo druhé kolo. Do té doby jsem uvěřila tomu, že by to nemusela být reakce na očkování, ale opravdu jen otlak. Což se u dlah stát může.
Hledala jsem rady ve skupince rodičů a vyhledala příspěvky s danou tématikou. Některé komentáře doprovázely i fotografie zasažených míst. Ty se však nepodobaly tomu, co se utvořilo na nožce Ciri a tak jsem opět konzultovala s lékařkou. Musím říci, že jsem na naší pediatričku hrdá za to, jaká je! Do ničeho mě nenutí. Naopak! Hledá možnosti a informace.


Dala si práci. Kontaktovala výrobce, i distributora očkovací látky a radila se. U starších dětí se injekce běžně aplikuje i do paže, v oblasti blíže k ramenům. Paní doktorka se poradila s kolegyněmi, lékařkami a na další návštěvě byla připravená, se mnou promluvit o možnostech, které máme.
Ciri dostala "včeličku" a já čekala, zda se dostaví stejná reakce jako u nohy. A dostavila. Druhý den měla Ciri červenou sucho kůži, jakousi vyrážku, která se táhla od ramínka ke klíční kosti (foto pořízeno při začínající vyrážce). Výhodou ale bylo, že na rozdíl od nožky, větrala, takže poměrně rychle zmizela, zatím, co nožičku léčím ještě dnes. Hlavně díky diskuzi ve skupině rodičů dětí s PEC, jsem našla způsob vhodného ošetření.


Reakce je zapsána ve zdravotní kartě.
Co máme rozočkované, doočkujeme. O dalším si musím, ve spojitosti PEC, ještě hodně přečíst.

Žádné komentáře:

Okomentovat