24.3.15

Co všechno chcete stihnout?

Jakmile oznámíte těhotenství, začnou se z nejrůznějších koutů hrnout rozmanité rady a porady. Ty, které chcete, ty, které nechcete a také ty, které „zaručeně“ budete potřebovat. Dál je možné je rozdělit na praktické, mírně děsivé a naprosto hororové. Plus vám někdo přidá popis vlastní zkušenosti, kdy je dobré říci předem, že pozitivní a kladné se málo kdy vyprávějí. V „mišmaši“ přísunu informací vyjde jediným spolehlivým řešením ohluchnout. Takže jsem v prvním a druhém trimestru, mimo faktu, že mi jídlo smrdí, extrémně voní anebo určité potraviny nesmím vůbec jíst, přípravy a nakupující těhotenské mánie vůbec neřešila. Nemám žádnou encyklopedii, ani knihu naučnou pro budoucí matku, nechodím na diskuzní fóra, kde se navzájem děsí matky stávající a ty budoucí, nerozplývám se ťuťáním a ňuňáním nad malilinkatými oblečky. Jsem divná a mám seznam (pro nákup výbavy, kterou musím mít). 


Místo sezení doma i o víkendu podnikám výlety. Nejdál jsem dojela do Vídně. Zájezd sliboval navštívení legendárního domu Hundertwasserhaus jednoho z nejznámějších děl architekta Friedensreicha Hundertwassera a přilehlé uličky, která je laděná ve stejném duchu. Stihli jsme se podívat na hodně míst, ale kvůli bloudění třetiny výpravy po nákupech v centru města, jsme se právě k barevnému domu nedostali. Nicméně, výprava se sestrou byla super. Také jsem si (jako další) splnila návštěvu pražského "Velemlokária" s mloky, kteří ve finále tak velcí zase nejsou. Z čehož jsem byla docela zklamaná. A absolvovala několik dalších pochůzek, které bych bez vidiny přikování doma, nerealizovala. Utíkajícími měsíci jsem si ale začala uvědomovat, že těhotenství není nejlepší motivace pro vyškrtání seznamu věcí, které chci ještě stihnout. Zvláště, pokud jsem ovládána nesnesitelnou potřebou spánku. Mohla jsem spát kdykoliv. Po jídle, před jídlem, za hluku, za ticha, za dne, za tmy, kdykoliv. Náplň denní činnosti v domácnosti by se dala napsat třemi slovy: „Neuklízím, nevařím, spím.“ Takže je úplně jedno, jak je seznam dlouhý, jednoduše jsem veškerý čas prospala. 

Žádné komentáře:

Okomentovat