24.3.15

Vytroubení

Po návalu euforie a překonání prvotního vyděšení při pohledu na projíždějící kočárky, je načase tuto báječnou zprávu všem říci. Všem znamená: rodičům budoucí maminky, rodičům budoucího tatínka, budoucím tetám, prababičkám, kamarádům, úplně všem („Tradááá!“) a v neposlední řadě „udat se“ v práci. Nespíš, protože všechno máme tak nějak originální, začala jsem od konce. Zákonná lhůta jasně mluví ve prospěch zaměstnavatele. Musíte mu těhotenství oznámit dříve, než je pupík znatelný. Odchod na mateřskou mi naštěstí korespondoval s ukončením projektu, v rámci kterého jsem pracovala, takže zaměstnavatel přijal mé oznámení spíše radostně. Kolegy (až na pár kusů) zasáhlo bujaré nadšení a tak jsem se i já trochu uvolnila a přestala se tolik stresovat.

Velké jásání jsme zažívali při oznámení novinky mým rodičům a sestře. Pozvali jsme je na večeři do naší oblíbené restaurace. Po výborném jídle, před dezertem, jsme jim předali překvapení v podobě malých dárečků. Byly jimi svíčky, které po zapálení házejí perforovaným kalíškem stíny v podobě nápisů babička, dědeček a teta. Chvilku zaraženě koukali a náhle propukli v radost. Mamka se tetelila, sestra hopsala a budoucí dědeček málem převrhl sklínky na stole, jak se vehementně jal gratulovat budoucímu tatínkovi. Ťukli jsme si nealkem (protože alkohol by těhulky neměly) a všichni si objednali sladkou tečku večera z jídelního lístku.

Druhé oznámení, které bylo naplánováno podobně, tamtéž a scénář jsem si představovala velmi blízký předchozímu, se událo spíše vlažně. Tchýně byla nadšená, povečeřela s námi a bylo vidět, že se těší, až bude babičkou. Přítele manželovi matky však radost nedostihla. I když jsme i pro něho připravili dáreček, v podobě pera s nápisem strýc, vybral si to nejlevnější pivo a tvářil se, jako kdyby odpočítával čas do odchodu. Skleničky jsem tentokrát málem převrhla já, když sem měla hyb vystartovat po „strýci“ v momentě, kdy se číšníka zeptal, jestli mají i levnější jídla. Po takovém přijetí krásného oznámení mu nejsem schopna přijít na jméno!


Náladu mi spravila má babička, která poté, když uslyšela, že je budoucí “PRA“, září novou energií do života. Často spolu telefonujeme i několik hodin a nemít neomezený tarif, asi bych z mého operátora udělala milionáře. Už se těším, až přijede a bude tu se mnou a miminkem v šestinedělí. Ostatně, jako porodní bába, je to jedna z osob nejpovolanějších.

Žádné komentáře:

Okomentovat