24.3.15

Když máte přebytek dekorací

Dva měsíce před svatbou nás oba opustili chlupatí kamarádi z dětství. Manželova dalmatinka věkem, z mé rodiny střední čistokrevný oříšek nemocí. Oběma nám bylo smutno. Navíc jsem svého Matýska musela ponechat na baráku u rodičů, protože vzhledem k tomu, že byl pasován na „kočičáka venkovního“, trpěl by přestěhováním do městského bytu s možností výběhu leda na balkón.

Krátce po společném „ANO“, jsme oba, nezávisle na sobě, začali přemýšlet, jak přesvědčit toho druhého o nutnosti pořízení domácích tlapek. Mě oslovilo plemeno Mainských mývalích koček a budoucího páníčka Irský teriér. První rozdíl je patřičný. Já chtěla kočku, manžel psa. Já nechtěla dovolit psa, když nebudu moci mít kočku. Milovník psů nechtěl kočku, pokud nebudeme mít psa. Bingo! Začala se tak žhnoucí debata, jaký finální počet tlapek naše domácnost bude mít. Něco se ale plánovat nedá. Již během října se přistěhovala kočička. Výpravu jsme pro ní podnikli až k Ostravě a jelikož cestu prozvracela, výlet jsme si opravdu užili. Celé následující dva dny jsem kočičku opečovávala a snažila se, alespoň trochu zmírnit šok z cesty. V listopadu přišlo domů štěňátko. Dva chlupáči se snadno skamarádili, avšak věc měla menší háček. Zatím, co štěňátko každý den chodilo s páníčkem do práce, kočička byla doma. Jistou domu i sama, než jsem přišla z práce já. Zpočátku šlo všechno hladce, více méně žádný problém nebyl. Koncem listopadu kočička přestala žrát. Začala být extrémně mazlivá a smutná. Viděla jsem jí na očích, že nelze jinak: „Musíme pořídit kočičí kamarádku!“ Začala jsem vybírat koťátko, které by se k nám přidalo, co nejdříve. Hold, člověk nemůže nahradit parťáka stejného druhu. A v prosinci už bylo doma tlapek dvanáct.

Sžívání zvířátek probíhalo bujaře. Několik dní jsme nespali, protože jsme museli neustále řešit problém s hlukem, dupáním a narážením do nábytku. Sousedi nejspíš nespali s námi, avšak na prohýřené noci o patro výše si nestěžovali. Situace vyvrcholila během oslav Nového roku, kdy chamtivé štěňátko snědlo večeři svou, i obou koček. Nepili jsme, nespali, ale ani neoslavovali. Pouze pozorovali převalující se „mini velrybu“ a kontrolovali, jestli dýchá. Odpočítávala jsem hodiny a doufala, že se štěněti neudělá špatně, protože veterinární pohotovost by byla nejspíš o půlnoci zavřená. Obě kočičky seděly na škrabadle a pozorovaly pejska také. Byly asi naštvané, protože další večeři nedostali (což jsem si uvědomila až v odpoledni dalšího dne).

Štěňátko přežitím prokázalo, že má tuhý kořínek, a tak začaly kamarádské boje a vzájemné testování, kdo kolik vydrží. Vznik magický trojúhelník: lidé (kteří s námi bydlí)-pes-kočky. Vlastně musím říci, že kdybychom naši smečku neměli, měli bychom podezřele harmonické manželství bez hašteření. Za rok a půl jsem se dostala do fáze, kdy neřeším, který z nich věci zničil. Spoušť občas vyfotím pro páníčka (ať z toho taky něco má, že?), uklidím a podniknu opatření proti opakování, která jsou mi absolutně k ničemu. Proces se stejně periodicky opakuje. Je zaručena přirozená regulace počtu domácích „pracholapek“, které se každé Vánoce množí jakožto příchozí dárky…


Žádné komentáře:

Okomentovat