13.4.15

Co chceme pro naše miminko

Už během pobytu v porodnici jsem zahájila akci rozesílání oznamujících zpráv o narození naší dcerky. Postupovala jsem podle seznamu kontaktů, který jsem se snažila sepisovat co nejpečlivěji, abych na nikoho nezapomněla. Nikdo nejsme dokonalý a hold několik čísel zápisu do seznamu uniklo. Což je mi vyčítáno. Nicméně, každá dobrá duše, která nás má ráda, nám chtěla udělat radost a poslat nějaký dar pro narozené miminko. Začali se tak hromadit předměty užitečné, i zcela nadbytečné a často i ty, které vůbec pro své miminko nechceme.

Už od začátku sestavování výbavičky, jsem byla přesvědčena, že budu používat látkové pleny, mimo jednorázových a když už jednorázové, tak pouze ekologické anebo, co nejšetrnější, s bavlnou. Trávila jsem nekonečné hodiny u internetu a hledala, které budou nejvhodnější. Jednoráz musel být dobrý kompromis cena-výkon-odolnost. Vyhrály sice “pemprsky“, ale pětihvězdičkové premium care. Eko maminky by mě asi hnaly koštětem, ale fakt je, že Áda má citlivou kůži a opruzeninu, nebo jinou kožní reakci, dosud nemá. Z látkových plen jsem vybrala AIO new systém a naprosto nadšení jsme doma z kalhotových plenek Petit Lulu, které se snadno mění a perfektně plní úkol, pro který byly stvořeny. Skvěle se s nimi naučil i manžel a v současné době jsem objednala další dva kousky do výbavy.

Mimo klasických čtvercových plen, i výše zmíněné plenky zajišťují správnou pozici kyčlí, takže není nutné docpávání při doporučeném širokém balení. Mimochodem i na to u nás, po návštěvě ortopedie, přišlo. Když mi doktor oznámil výsledek vyšetření, hrozně jsem se lekla. Informaci ihned mírnil vysvětlováním a sestřička mi začala ukazovat, jak široké balení vypadá a jak se skládá plena. Možná, že se doktor také trochu bál. Do ordinace se mnou totiž vstoupila i prababička. Protože v den návštěvy lékaře byla venku neskutečná zima, oblékla si babička teplou propínací vestu a vzala si i čepici, ve které při troše fantazie vypadala, jako mafiánka. S přísným výrazem stála celou dobu u dveří a poslouchala vše, co mi doktor se sestřičkou říkají. Při příchodu pozdravila, při odchodu se rozloučila, jinak neříkala nic. V momentě potřeby přiskočila s rozepnutou taškou s plenami a potřebami pro obstarání miminka, více se nijak neprojevovala. Napětí se v ordinaci dalo krájet. Jelikož jsem pravidelně při návštěvách lékařů hrůzou napůl hluchá, je dobré, když informace slyší i někdo další, který mi je později přetlumočí. Prababička však nejspíš působila výstražně. J Když jsem na kontrole u pediatra pochválila pana doktora, jak hezky vysvětloval, divila se sestřička jeho chování. Prý je se všemi hned hotov a vysvětlováním se nikdy moc nezaobírá. Pokrčila jsem rameny a téma opustila. Za Ádu doufám, že tam na kontrolu půjdeme naposledy.

Z dárků, mezi nimiž jsou i mini porcelánové šálky na espresso (?), si určitě většinu necháme, ale musím vymyslet, co s obrovským množstvím plastových jednorázových plen, který důvěrně přezdívám „ropáčky“. Nemám srdce je všechny někomu darovat, aby svému dítěti dával takový tovar na genitálie od narození. Přesto, že se takový dar - nedar nekazí, nemůžu je světit v krabici. Akorát by zabírali místo nějakému jinému důležitému harampádí.

Žádné komentáře:

Okomentovat