20.4.15

Sousedé, sousedky a vyděšený pošťák

Trochu úzkostlivě se snažím dodržet pravidlo šestinedělí, aneb necpat se hned s miminkem mezi lidi.  Občas se přistihnu u toho, jak koukám z okna a pozoruji ruch ulic podobně, jako z tohoto návyku žijí opuštění staří lidé. Díky příjezdu prababičky, mi pocit sociální izolace trochu opadl. Začali jsme chodit na časté procházky, které, díky mé šnečí rychlosti, nebyly nijak daleké. Hodně jsme si povídali a užívali si společný čas. Další výhoda byla dozajista ta, že jsem mohla chodit přebírat balíky od kurýrů a prababička zatím pohlídala miminko. Když však “PRA“ odjela, musela jsem si poradit sama. Miminko nemůžete nechat opuštěné bez dozoru. To by se mohlo krutě vymstít. Přišel proto okamžik, vystrčit se šátkovými nosítky nos z bytu. První krůčky bývají nejisté. Proto jsem byla ráda, když jsem při pobíhání po paneláku nikoho nepotkala. Zvědavým pohledům místních štěbetalů jsem ale neunikla.

První setkání proběhlo s jedním zvídavým sousedem paradoxně při tlačení kočáru během vycházky. Patří se a sluší, sousedy, které znáte, pozdravit. Protijdoucího souseda, venčícího „pidi“ psa jsem tedy pozdravila. Načež se ozvalo:
„Dneska mimino nemáte na břichu?“
Šokovaně jsem zastavila. „Ne, jdeme dlouhou vycházku.“
„To by vás bolely záda, že jo?“
„Nevím, chci jít cestou nakoupit. Kočár to uveze líp.“ Poté jsem se rozloučila a pelášila posvém. Nevím, jestli vidí skrz zdi, ale bydlí o několik pater jinde, na to, aby mě viděl kukátkem.

Další byla jedna ze sousedek, která bydlí kdesi nad námi. Potkala jsem ji ve výtahu, když jsem si byla vyzvednout balíček od pošty.
 „Jééé, vy máte miminko?“ zahájila paní konverzaci hlasitým zvoláním, až to s malou ve spánku cuklo.
„Ano. Máme.“
„Jsem si ho málem nevšimla. To jste byla těhotná?“
(Ne, asi jsem ho koupila v sámošce.) „Ano, byla.“
„Tak to gratuluji! A jak hezky spinká.“
Bylo to nejdelších šest pater, co jsem zatím jela výtahem…

Mám ještě několik podobných příhod, ale vypisovat všechny, bylo by to skoro na knihu anekdot. Přiznávám však těm, co mě potkaly v dlouhém zimním kabátě a ne v bundě, že si nemuseli všimnout, že mám pupík, jelikož péřové oblečení dělá své. Zbytek moc nechápu, protože jsem vypadala, jako kdybych spolkla obrovský meloun. Nicméně nejvíc překvapen byl donáškový pošťák, který u nás zazvonil během dopoledne s doporučenou zásilkou v momentu, kdy jsem se snažila zamotat (ještě se tomu nedá říkat úvaz) do pět a půl metru dlouhého nového šátku na nošení miminek Šamami. Zrovna jsem se dostala do fáze, kdy byste konce neměli pouštět. Nicméně pustila jsem je a otevřela. Šátek se začne chovat jako živá entita. Plazil se po mě i po dcerce, kterou jsem držena v náručí. Hlavu do dveří vystrčil i náš pes a drzejší z koček.
„Ano?“
„D-d-dobrý den. Je to dvacet?“ Pošťák má na výraz směsi vyděšení, překvapení a otázky.
 „Cože?“
„No nejsou tu čísla, je to dvacítka?“
„Ano.“
„Hledám Vás, mate reko-doporučenou poštu.“
„Dobře.“
„Tady mi to podepište.“ Dal mi do ruky propisku.
„Kam?“
„Tam.“ Pohodil rukou směrem k mé ruce.
„A dáte mi ten lístek?“ Lístek podepsán. Listonoš stále kouká. Malá se vrtí. „Dáte mi tu zásilku?“
„Jo, jo.“ Ponoří se do útrob batohu, který doposud měl na zádech. „Někde to tu mám.“

Když jsem konečně obdržela balíček, ve kterém byl mimochodem další nosící šátek, tentokrát tak zvaný „ring sling“ (RS), popřála jsem pěkný den a zavřela. Boro ještě několik minut vrtěl ocáskem a čekal u dveří, než si pošťák vše urovnal a odešel. Později jsem byla na poště, kde si mě prý „pamatují“, jak mi sdělila slečna sedící za přepážkou. Nevím sice jak je to možné, protože na poštu jezdím s kočárkem. Možná si mě s někým spletla. Nicméně, cestou zpátky jsem viděla jednu nosící maminku. Měl dítka dvě, jedno už šlo samo, druhé měla v elastickém šátku (předpokládám, že byl elastický, protože miminko bylo maličké a šátek se leskl). Korzuji teď s kočárkem stejnou trasou a doufám, že ji potkám znovu, abychom se mohli dát do hovoru o šátcích. Budu také číhat, jako sousedi a lovci místních senzací.

Žádné komentáře:

Okomentovat