22.4.15

Svačinové dítko

Inspirace k psaní přichází nenadále.  Například při snídani. Od chvilky, kdy jsem Ádu poprvé dala do nosítka, pocítila jsem úlevu. Říkala jsem si, jak budu mít volné ruce a stihnu tak nějaké domácí práce. Ze sna mě doposud budily hory a hory nevypraného prádla a kuchyň přetékající špinavým nádobím. Přicházely noční můry mající podobu saponátů se sekerou v rukou a podobné nesmysly. Prababička mi říkala, že se na to můžu vykašlat. Vždyť minimálně do koupelny, kde je bedna se špinavým prádlem, můžu zavřít dveře a případně prát pouze miminkovské věci. Případnou návštěvu usadím v obývacím pokoji a okružní jízdu po bytě s nimi vykonávat nemusím. Ale cítila jsem se špatně. Pořád doma a všude jako „po výbuchu“.

Jakmile si prcek na úvaz zvykl (respektive, vyžaduje jej téměř pořád), začala jsem testovat, co zašátkovaná zvládnu a co ne. Už vím, že zvládnu:
·         umýt nádobí, když si před šátek dám utěrku, jinak mimino zmáchám
·         zametat (jen nesmím brkat malé o záda)
·         věšet prádlo v případě, že si vše dopředu nachystám k věšáku a dám si koš na štokrle
·         vařit, když posunu mimino v úvazu na bok
·         malovat
·         psát
·         chechtat se (opravdu to sem patří, protože jinak je jak na atrakci v zábavním parku)
·         šít (ovšem se vší opatrností)
·         a v neposlední řadě i jíst.

Asi právě jídlo nejlegračnější položkou seznamu. V prvních dnech měla Áda za krkem vše, co jsem jedla. Normálně drobíte od pusy na talířek, ale s úvazem, je stůl prostě daleko. Nemyslete si, že jsem nezkoušela dát talířek k puse. Zkoušela, ale… V jednom z oblíbených domácích nosítek má Áda hlavičku fixovanou částí popruhu na té straně, kam si položí hlavu, když usne. V případě, že se vzbudí, může ji trochu zvednout, na což se musí dávat pozor, jelikož sama hlavičku ještě nedrží. Stačí i šmrdolení během spánku. Věřte, klepnutí do brady či zubů porcelánem, bolí. A hodně. Tuhle, ani nevím jak, vystřelila ruku a zasáhla hrníček s Carem, naštěstí studeným. Zkuste potom třeba jíst špagety! Ha! No co, když se vzbudila, rovnou jsem jí u přebalování převlékla do čistého, aby se mohla o něco později poblinkat.

Nošení v šátku vesměs neukazuje jen to, že své dítko milujete a chcete jej mít u srdce, ale vypovídá také o tom, jak hezky se o něj staráte. Zda pravidelně koupete, češete (máte-li co) a dbáte o čisté prádlo miminka. I když jak se to vezme. U nás dnes důkladné koupání rozhodně proběhne, bo zítra jdeme k doktorce. Ovšem, jsem si jistá, že Áda bude mít ráno ve vlasech drobky z rohlíku….

Žádné komentáře:

Okomentovat