21.4.15

Vsaďte si rodičové

Moje maminka s oblibou vypráví historku, jak jsem jako miminko „pokřtila“ svého tatínka při chystání ke koupeli. Párkrát jsem se při vyprávění zastyděla. Ono, když je vám patnáct let a výše, nejste u vytržení z propagace vašeho „mimi věku“ v rámci pobavení okolí. Asi si budu muset dávat pozor, až se bude Ádě blížit kýžený věk, kdy bude lepší pomlčet.

Kyselý obličej vám vystřídá úsměv, hned poté, co zjistíte, že jste konečně přišli na to, co s prdíky. Připadala jsem si podobně, jako hrdinka filmu „Pod toskánským sluncem“, když jí stařenka prodala dům. Stalo se tak poté, co jí pokálil holub sedící na trámu pod střechou. Áda onu noc měla velké bolení bříška. Způsobilo jej nejspíše mango obsažené v jedné z přesnídávek, které nyní s oblibou plením. Houpala jsem a houpala. Masírovala. Dostala kapičky a nakonec zabrala až, na poklici nahřátá, plína. S královskou salvou Áda pokákla sebe, své oblečení, oblečení maminky a maminku taky. Můj muž se probudil a místo gentlemanské záchrany své manželky a dcery, ležel v posteli a doslova řval smíchy. Zvedl se až poté, co ho začala příšerně bolet sanice. Ale to už jsem Ádu převlékala do čistého. Dala malou tatínkovi na houpání a šla se koupat sama. Další den jsem si koupila na poště z pověrčivosti stírací los. Vyhrály jsme s Ádou čtyřicet korun. 

Manžel se mi smál ještě nějakou dobu a historkou jsme pobavili příbuzenstvo. O několik dní později jsme opět řešili problém s prdíky. Nevím, co bolení způsobilo tentokrát. Když manžel přišel domů, vystřídal mě v houpání a péči o mrňouse. Šla jsem se zrelaxovat u věšení prádla. Když se při konejšení přišli oba podívat, jak mi jde práce s kolíčky, ozval se úlevný zvuk a miminku se na tváři rozlil úsměv.
„Jdu přebalit“ Položila jsem kolíčky zpátky do kovového plecháčku.
„Ne ne, jdu já. Jsem taky rodič!“ Hnal se hrdý tatínek do akce.
„Dobře, kdyby něco…“
„To zvládneme. Že jó?“ Pokládal otázku culící se dceři.
Za manželem a dcerkou zaklaply dveře ložnice, kde máme přebalovací pult. V klidu jsem dál věšela prádlo.
„Zlatóoo! Pomoc!“ Ozvalo se po dvou minutách.
Spěchala jsem do pokoje. Otevřela jsem dveře. A dostala velký, nekontrolovatelný záchvat smíchu. Vytřeštěný tatínek držel před zadečkem Ády dlaň. Pokus odvrátit palbu byl však zmařen roztáhnutými prsty, takže byl od hlavy až do pasu pokakán. Musel si umýt i vlasy. Druhý den si vsadil sportku, ale dosud mi ale neprozradil, kolik vyhrál.

Žádné komentáře:

Okomentovat