12.4.15

V porodnici

Několik hodin po porodu zřejmě vyprchal všechen adrenalin, protože jsem se cítila, jako kdybych běžela maraton, přeplavala kanál La Manche a dala zlato v biatlonu, zároveň. Zesinala jsem tak, že opřít se o zeď, snadno byste mě přehlédli a nebýt sestřičky, odporoučela bych se těsně k podlaze. Miminko mi vozili na kojení a krátké potulení, jídlo mi dávali do pokoje a já jen spala a spala.

Na pokoji se mnou nikdo nebyl, což bylo dobře i špatně. Měla jsem klid na odpočinek, prostor srovnat si poslední události v hlavě a hlavně, nikomu nevadily falešné tóny, když jsem malé zpívala u kojení. Na druhou stranu, žádnou knihu jsem si nezabalila a internetové připojení do mobilu fungovalo jen blízko u okna. Nechtělo se mi pořád někomu telefonovat a povídat si nebylo s kým. Všechno jsem vykládala dceři. Jestli jsou miminka schopna si zapamatovat první dny svého života, bude mít Áda dojem, že jsem neuvěřitelná brepta. Postupně jsem se dobrala i na popisování počasí a informacím typu: „Paní uklízečka právě vytírá.“

Dělala jsem všechno, co je třeba při obstarávání miminka. Sestřičky mě naučili, jak miminko vykoupat v umyvadle. Pak přišlo i na ukázání krásného, voňavého miminka, rodině. Manžel za námi na návštěvu chodil každý den. Návštěvní místnost je však nešťastně u schodů, kde pořád táhne a tak si malou v prvních dnech ani nepochoval. Navíc zde není ani umyvadlo, kde by si návštěva umyla ruce, aby mohla mimi alespoň pohladit. Když se přišli podívat moji rodiče, Áda právě hodně plakala, takže se nezdrželi dlouho a návštěvní dny zakončila tchýně, která do postýlky dojetím nabrečela. Těšila jsem se domů, ale uvědomovala jsem si, že budu prakticky jenom doma. Celý den doma, občas na vycházku, na nákup, ale jinak nic moc. Strachu z opuštěnosti a samoty mě zbavila až maminka, kterou přivezli do pokoje v poslední noc pobytu v porodnici. Paní, oslovujme jí třeba Jana, byla neuvěřitelná. Porodila o čtvrt na jedenáct a o jedné už byla na nohou a šla se ve vlastní režii vykoupat. Janě se nechtělo vůbec spát a ve dvě hodiny ráno už plně obstarávala svého, již druhého, potomka. Je velmi pravděpodobné, že se už nikdy neuvidíme, ale ráda bych řekla, že právě její vyprávění a otevřenost (i k nesmyslným) otázkám, mě motivovali k těšení se na společně trávený čas s dcerou a všechno, co se budu muset jako začínající maminka naučit. Ať už je kdekoliv: „Díky za tvá slova, Jano.“

Žádné komentáře:

Okomentovat