22.6.15

Dárek novopečené mamince

Pořád čekám. Občas se sama musím štípnout do paže, nebo sama na sebe zanadávat. Začala mě totiž kousat malá závist do paty. Na několika návštěvách jsem slyšela, co krásného čerstvá maminka dostala po porodu miminka. Většinou se jedná o nějaký malý šperk. Ocenění z lásky. Nic velkého a hlavně něco jen pro obdarovanou. V zásadě se jde o naprosto nepotřebnou věc, která však nese velkou symboliku. Sama jsem si položila otázku, co bych chtěla na památku já. Zjistila jsem, že vlastně ani nevím. „Když nevíte, není co řešit.“

Nedávno jsem ze zúčastňovala diskuse, pojednávající o drobnostech na památku pro maminky i pro děti. Od celkem běžných předmětů, jako jsou památková alba a záznamové knížky, jsme se dostaly k velmi pozoruhodným záležitostem. Například na stránkách zlatnictví LinkRings (www.linkrings.cz) si můžete nechat vyrobit náhrdelník na zakázku podle vašeho návrhu. Materiálem je zlato či stříbro. V kurzu tu jsou hlavně náhrdelníky „nosící“ (viz obrázek, zdroj album výrobce Linkrings) s rytinou jmen nošence a nosícího. Cena se odvíjí od velikosti, zvoleného materiálu, popřípadě barvy (u zlata).


Nejpodivnější je možnost nechat si vyrobit šperk například malého množství mateřského mléka, ustřižených vlásků miminka nebo dokonce z placenty. Přívěsek kapky zpracováním MM vychází v přepočtu na 818,-Kč. Korálek typu „pandora“ s vlasy ratolesti zhruba na 3000,-Kč. Podrobnosti lze vyčíst na www.beyondthewillowtree.tictail.com (Keepsake Jewellery of the heart). Mě osobně to přijde trochu extrémní, ale proti gustu, žádný dišputát. Originalitě se meze nekladou.


No, ať už jste vy nějaké to ojínění dostala, nebo nikoliv. Ten nejcennější poklad, co máte, vás bude brzy volat ke kojení. Jako teď mě…

2 komentáře:

  1. Mám několik kamarádek, které taky mají děti a opravdu vždy něco dostaly ony (za 'zásluhu') a samozřejmě i ten drobek do kolébky. :-) Nicméně opravdu jen hodnotné kovy, žádné uchovávání něčeho z dítěte a ani by je to nenapadlo. Mně to připadá fakt bizarni, jako .... jako když se uchovávají relikvie svatých (kapka krve) a ty se pak uctívají. O.o Ale co mi přijde milé je otisknutí nožiček do samotvrdnoucí hmoty a zarámování. ^^ Nebo když se na plátno otisknou ruce děťátka, mamky a taťky a opět se to nechá zarámovat. Ten poměr velikostí je roztomilý. *_*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odlitky nožiček a ručiček mi přijdou méně skladné a hůř se o ně pečuje. Já se rozhodla pro knížku "Moje první album" a tam se otisknou a obkreslí. Je až do tří let. Jsem zvědavá, zda ji stačím celou vyplnit. Mrzelo by mě, kdyby zůstala poloprázdná.

      Vymazat