29.6.15

Výměna se zábavou

Je tomu pár týdnů, co jsme propadla fenoménu zvanému „swapování“. Ačkoliv ve světě je velmi rozšířen, v České republice je téměř neznámý. O co vlastně běží?

V zásadě jde o domluvu mezi dvěma lidmi, kteří si navzájem pošlou balíček obsahující věci v určité cenové hodnotě na předem dané téma. Každý z účastníků má nárok vyjádřit, co by v balíčku nechtěl najít a co by jej naopak potěšilo. Ve finále jde o překvapení. Všechny položky by měly být krásně zabalené, aby udělala radost nejen výměna, ale i rozbalování. Jsou to vlastně takové, bonusové „Vánoce“. Jako vedlejší efekt můžete vyměnit věci, které vám doma přebývají za ty, které byste stejně koupili. Šetříte tak místo a peněženku. 

Osobně držím zásadu, že neposílám to, co bych sama nechtěla dostat. Rozhodně je nevkusné pojmout swap jako zbavení se haraburdí. Nefunguje to totiž tak, že můžete poslat kde jaký šunt, aniž by se o tom nevědělo, nebo naopak zaslat nádheru bez ocenění. Na oficiálním portále www.swaplace.com si založíte adresný profil a každý, kdo od vás balíček obdrží, slovně ohodnotí a vyfotí obsah. Tudíž sbíráte reference, které vás posouvají nahoru nebo dolů v tabulce spolehlivosti, podle které si vybírají všichni uživatelé osobu, se kterou uskuteční výměnu. V pravidlech je napsáno, že ten, kdo nemá, tak zvaně: „podvodný profil“ dá klidně kontakt i na sociální síť Facebook. Tohle pravidlo se mi moc nelíbí. Každý, se kterým provedu swap, není automaticky můj kámoš. Můžeme opakováním k přátelství dojít, i to už se mi děje, ale je to spíš jen krásná náhoda.

A jak nezbankrotovat?
Jednoduše. V nastavení zadávání vlastních nabídek si zvolíte cenovou hladinu, které by měl celý balíček odpovídat. Nejméně lze nastavit sto korun, nejvíce tisícovka. Doporučuji předem odesláním vyfotit balíček pro jistotu, že by došlo k handrkování o ceně. Ano, to se děje. Pokud má protistrana pocit, že jste nesplnili cenový limit, může podat stížnost provozovateli stránky a už frčí vyšetřování „žlutým šerifem“ (maskot tohoto oddělení). Mě se naštěstí ještě nic takového nestalo. Dále můžete zvolit, zda si necháte poslat/budete odesílat věci nové, použité, či vlastnoručně vyrobené. Zaměření na kosmetiku, dekorace, děti, domácí mazlíčky, doplňky k odívání a jiné. Veškeré další dílčí detaily (jako barva, typ, značka, a tak dále), lze domluvit pomocí chatu probíhajícím pod sledováním průběhu výměny. U něčeho tak můžete platit pouze poštovné, někdy vyrazíte nakupovat.

Můj nápad
Já jsem pro začátek zvolila variantu mě milou a roztomilou. Swapování do krabičky od sirek. Všechny věcičky, které mi chce dotyčný poslat, musí mít takovou velikost, aby se zavřely do kvádru škrtátek. Jedna krabička na jednu výměnu. Hladina investice stovka. Náplň balíčku s jistotou podporuje kreativitu a procvičuje hraní „Tetrisu“ na živo. Dle výčtu co chci a nechci obdržet na portálovém profilu, vysílají ke mně zájemci pidi balíčky za malé poštovné, kterých se nemohu dočkat (viz foto). Ideální pro nově příchozí nadšence. Jako druhou vlnu rozbíhám balíčkovou podobu Christmas crackers, akorát s malinko upraveným obsahem. První vysílám již dnes a jsem napnuta, jak si povedu v hodnoceních.


Kde se můžete inspirovat?
K dispozici je galerie uskutečněných swapů a také stránka na sociální síti Swaplace. Zde se čas od času zjeví vybraná fota s žádostí o ohodnocení. I mou už tam najdete.


Buďte kreativní. Swaplace místo pro hru a pobavení! Přidejte se ještě dnes ;) 

2 komentáře:

  1. Naše dva swapy me tak motivovaly, že už nechci delat nic jiného než posílat a dostávat kreativní mini swapy <3 Viděla jsi další typ světového swapu Pocket letter swap? To je také naprosto skvělá myšlenka. Akorát u nás se neprodává taková velikost euroobalů. Moc se mi líbí, jak si s tim lidé vyhrajou a mohou jednotlivé 'listy' zakládat do šanonů. Aww :3 Dokonce jsem našla blog slečny,která to vymyslela, a uvažuji, ze ji požádám o zaslání těch obalů, ze bych ji to paypalem proplatila. CHci si tohle taky vyměňovat a 'sbírat' kouzelné lidi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem si hned musela najít co to je. Absolutně supr nápad! Do toho bych šla. Jen to nejsou euroobaly, ale košilky na sběratelské karty ( jako jsou třeba hokejové). Respektive, jsou tomu nejpodobnější. V papírnictví mají balení po deseti kusech. ;)

      Vymazat