18.9.15

Oběť moderní technologie

„Nééééé! Áďo prosím!“ Zvýšila jsem zoufale hlas, když malá začala zase fňukat. Od rána jsem nesnídala, v kuchyni vařím popáté vodu na Caro, odhodlávám se rozložit žehlení a už opravdu nevím, co bych ještě mohla udělat proto, aby si Áda alespoň chviličku hrála.
„Vždyť jsem Ti nabídla tři různé hračky! Copak se Ti žádná nelíbí?“ rozhodím bezmocně rukama. Vezmu miminko do náruče, pochovám. -Stále fňuká. -
„Ádo plína?“ ptám se pro jistotu, jelikož je čerstvě přebalena. – Stále fňuká. Cucá si paleček. -
„Ádo tak papat?“ ukazuji zároveň znak. – Fňuká ještě víc. -
„Horko nebo zima?“ kontroluji za krkem opocení. Nic nenacházím, teplota v normě.  –  Áda začíná ječet s podtextem: Vážně nerozumíš mámo?!“-
„Máma má být motýlem?“ (Tak říkáme šátku). Konečně úsměv! Hurá přišla jsem na to!
Než stačím dovázat, Áda spinká. „Ach ty zuby…“

Už třetí noc všichni tři pořádně nespíme. Prckovi roste zub! Nejdříve prořezávající se (asi) dvojka probudí budoucí majitelku, poté maminku a ve finále i tatínka, který po zamumlání čehosi změní spací polohu a opět usne. Mezitím se psovi nelíbí nějaký ze zvuků v domě. Začne vrčet. Vzbudí kočky. Ty se běží podívat (nebo co já vím). Každopádně zvednou psa. Rámus. Manžel vstává utišit psa, zatím, co miminko, ač znovu nakojené a přebalené, stále ne a ne zaspat. Je děsná legrace snažit se sloupnout proužky pruhované tapety ložnice. No, alespoň už nepláče. „Ba! Bababa!“plácá Áda do zdi a směje se.
-Vítejte na nočním hřišti, kde se nejde spát minimálně do třetí hodiny ranní. – Nepomáhá pohádka, ukolébavka, nic…Máma čeká, až prcek dopracuje, co potřebuje, nakojí se a konečně, pokud se nevzbudí pes (nebo nemusí jít jeden z rodičů čůrat), usne. Co na tom, že máma vypadá jak zombie a táta v práci jede na automatický režim. Zaspali jsme zub! Konečně…

Při hlídání oždibované zdi akčním miminem, trávím hodně času na internetu i v noci. Nevím, jestli děkovat za chytrý telefon. Bolí mě z toho oči, které chtěly spát. Jenže nedělat nic, usnula bych a nejsem si jistá, kam by se Áda po posteli doválela. Nebo jestli by pak vykukujícím zubem nedrhla zeď. Jakmile se zapojím do činnosti, má z ní ještě větší legraci a když jí vysvětluji, že spíme a znovu ukládám/uspávám, vzteká se. Čekám proto, až si naplní potřebu večerní činnosti a sama sebe unaví natolik, aby usnula při kojení.

Hrozné je, že se stávám závislou na noční komunikaci. Mám totiž dojem, že je připojeno více lidí, kteří stejně potřebují zábavu proti spavosti, jako já. Na mobil často koukám i při kojení, když Áda pře den usne, odsouvám práci, abych svůj nevyspalý mozek zaměstnala klikačkou se sladkými donuty na sociální síti. Unavují mě diskuze na facebooku, kde jsou na sebe maminky sprosté, nebo hrají hru „můj slon je větší, než ten váš“. Čtu hodně článků o rodičovství (i v angličtině) a začala jsem sledovat hroznou situaci kolem příchozích uprchlíků a naší vlády. Nedokážu si vzpomenout, co jsem chtěla nakoupit, když zapomenu seznam. Dokáže mě neuvěřitelně rozzlobit, když se notebook odmítá zapnout, nebo se restartuje, když se mi to nehodí. Hlavou mi běží frustrující myšlenky… Ve dne neusnu. A jediná touha je alespoň dvě hodiny v kuse spát.


Právě včera v noci jsem našla velmi zajímavý článek o vlivu moderní technologie na život dětí. Nezabývá se faktem, že děti umí dříve pustit DVD než si vyčistit samostatně zuby, ale poukazuje právě na působení mobilních telefonu a notebooků na rodiče. Vezměte si, kolikrát zapínáte internet v mobilu, jak často sedíte u počítače a vlastně nic neděláte, zatím, co si vaše dítko hraje na písku, nebo na dece. Některé matky si řeknou, že se jich taková situace netýká, ale jsou k sobě upřímné? Pořád mám mobil u ruky, a když mi opravdu někdo volá, nebo píše, buď jej neslyším, protože konečně na chvíli zapomenu, že existuje, nebo má vybitou baterii. Ouha! Nechci, aby se Áda stala jedno z dětí, které se řadí mezi oběti moderní technologie, protože je rodič tak zaujat, že na dítě nemá čas. Sama si preventivně nařizuji ordinační hodiny používání internetu na pondělí a čtvrtek!

Video k tématu, které stojí za pozornost: 
Stránky pro rodiče respektující různé názory: http://similac.com/sisterhood-of-motherhood

Počtěte si J

Áda se mi budí, takže jdeme kojit a pak na vycházku.

Žádné komentáře:

Okomentovat