22.11.17

Tvoření pro deštivé dny

Několik dní za sebou pršelo a byla zima, a tak jsem se rozhodla vyzkoušet další nápady, co mi přišly pod ruku při brouzdání Pinterestem. 

Zápichy - stromky
Aktivita spíše pro Ádu, než pro Ciri, která se několikrát obstojně snažila ukořistit kousek papíru k oslintání.
Potřebujete:
  • barevné papíry
  • lepidlo
  • nůžky
  • lepenku/karton
  • špejle
  • pravítko
  • tužku
  • nůžky
  • staré noviny
  • pokud chcete tak drobné ozdoby, třpytky, nálepky a asi i tavnou pistoli
Postup:
Z lepenky/kartonu nastříháte rovnoramenné trojúhelníky různých velikostí. Já měla k dispozici jednu krabici, takže jsem jich tam nacpala, co šlo. Z barevného papíru nastříháte proužky - mohou mít i různou tloušťku. Na staré noviny veškerý materiál (mimo špejlí) připravíte. Vysvětlíte, že je třeba polepit jednu stranu proužky, napříč. A pak už necháte dítě tvořit. Též jsem si stromek zkusila polepit a trvalo to poměrně dlouhou dobu. Když je dolepeno, zkusíte rozlepit, odlepit či odrhnout dítě od stolu. Oloupete si lepící proužky barevného papíru z chodidel, uklidíte si na stole a můžete přistoupit k dotvoření stromků. Nebojím se dát Ádě do rukou nůžky, protože jsem ji už ukazovala, jak se s nimi zachází a i ona sama přirozeně přišla na to, že se s nimi dá stříhat spoustu jiných věcí - ne jen papír...No. Otočíte polepené trojúhelníky proužky dolů a vše, co přesahuje zvolený tvar, ustřihnete. 
Poté píchnete stromku kmínek do základny a je hotovo, pokud tedy ještě nebudete přizdobovat. 


První sourozenecké malování
Áda často láká Ciri, aby si s ní malovala. V současnosti má nejoblíbenější fixy. Což není příliš dobrý malovací nástroj pro mladší ze sester. Ani pastelka nesplňuje plně bezpečnostní kritéria a voskový mnohostranný balónek by Ciri raději olizovala...jako, já ho nezkoušela jíst, ale hádám, že to taky není úplně to, co by mi chutnalo.
Na několikrát zmíněném portále jsem našla báječný nápad, jak Ádinu touhu naplnit. Od tety jsme dostaly dvě malířská plátna a tak jsem si řekla, že si holky vytvoří obraz.

Potřebujete:
  • malířské plátno
  • barvy na malování - tempery či prstové barvy
  • smrštovací folii
  • nůžky
  • lžičku
Jak jsme postupovaly:
Rozprostřela jsem kus folie. Na ni položila rám s plátnem. Áda lžičkou navrstvila barvy na plátno, jak se jí líbilo, Obalili jsme rám dokola fólií, aby barva neprotekla. A mohlo se začít. 
Holky plácali do barviček pod fólií a posunovaly hmotu tam a zpátky, až pokryly celou plochu barvou. Poté jsem zezadu opatrně kryt rozstřihla, uvolnila v rozích a pohybem vzhůru sundala. Až dílko uschne, holky jej podepíší obtiskem ručiček.


Žádné komentáře:

Okomentovat